Spotkanie biznesowe – o czym pamiętać?

Pozyskiwanie nowych klientów to dla wielu firm chleb powszedni. Można z potencjalnym klientem kontaktować się telefonicznie lub mailowo. Może i na początku jest to dobry punkt zaczepienia – można wzbudzić jego ciekawość, zaprezentować usługi, pełną ofertę. Jeśli po obejrzeniu wszystkiego potencjalny klient będzie zainteresowany spotkaniem czy kolejną rozmową telefoniczną, to dobry znak. Nie każdy chce spotykać się od razu. Czasem lepiej na spokojnie zapoznać się z ofertami, ponieważ zbyt duża ilość informacji na dzień dobry może być przytłaczająca, a i tak połowa istotnych kwestii wyleci z głowy. Dlatego spotkanie czy rozmowa po przejrzanej ofercie jest znacznie bardziej uzasadniona i istnieje większe prawdopodobieństwo, że pozyskamy klienta świadomego, który usług naszych potrzebuje.

Rozmowa na żywo czy telefon?

Jeśli tylko istnieje możliwość spotkania to warto je zaproponować. Przez telefon nie zawsze wyczujemy to, co trzeba. Po drugie większe wrażenie robi rozmowa w cztery oczy. Klient widzi nas, to wzbudza zaufanie, można lepiej poznać jego oczekiwania, od razu coś zaproponować. Ludzie wolą się spotkać o ile czas na to pozwala, ponieważ fajnie jest wiedzieć z kim będziemy współpracować, komu powierzymy ważne kwestie związane z biznesem. Dlatego spotkanie to większa szansa na osiągnięcie sukcesu.

Jak się do spotkania przygotować?

1.Pierwsza kwestia to strój. Jeśli reprezentujemy firmę i chcemy zrobić dobre wrażenie na potencjalnym kliencie to koszula i marynarka są konieczne. Możemy trafić na osobę, która znacznie luźniej podchodzi do spotkań i spraw zawodowych, jednak jeśli trafimy na typowego biznessmana, to źle ubrani możemy się też po prostu niekomfortowo czuć.

2.Dobrze jest być pierwszym, dlatego warto obliczyć sobie czas dojazdu. Warto też sprawdzić, czy nie ma w mieście korków. Jazda autobusem czy tramwajem może nie być komfortowa, czasem trasa też przez to jest wydłużona. Dlatego dobrze pomyśleć o samochodzie. Jeśli dostępne jest auto służbowe to dobrze, ale jeśli nie, to można je wcześniej wypożyczyć. Dobrą wypożyczalnią z nowymi samochodami jest w Krakowie partnercars. W razie potrzeby warto do nich zaglądnąć.

3.Kolejna kwestia to wszystkie potrzebne materiały. Warto mieć przy sobie laptopa – to wygląda bardziej profesjonalnie. Jeśli chcemy przekazać klientowi informacje w formie dokumentu, to konieczne jest posiadanie teczki. W niej powinna z kolei znaleźć się nasza wizytówka. Dzięki temu kontakt z nami po spotkaniu będzie ułatwiony.