Dlaczego biznes potrzebuje pozycjonować strony www?

Do posiadania własnej strony internetowej w zasadzie żadnej firmy nie należy już przekonywać, jednak nadal wiele firm jest przekonanych, że samo posiadanie strony wystarczy, otóż prawda jest inna, konkurencja w internecie jest tak dużą, że bez działań marketingowych klienci prawdopodobnie nie zauważą firmy, a to znacznie zmniejsza szansę na to, że skorzystają z produktów i usług firmy.

Pozycjonowanie to proces sztucznego uzyskiwania wysokich pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania na wskazane słowa kluczowe. Pozycjonowanie z angielskiego bywa także określane jako search engine optimization oraz w skrócie SEO, bywa także że nazwa ta tłumaczona jest jako optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych.

Osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest szczególnie istotne dla firm i sklepów internetowych, bowiem zwiększa ono liczbę wejść na stronę, a tym samym również liczbę klientów, którzy wybierają produkty czy usługi danej firmy. Pozycjonowanie jest jednak procesem długotrwałym i wymagającym różnorodnych działań na wielu płaszczyznach, dlatego też większość firm decyduje się na skorzystanie w tym zakresie z usług firm, które zajmują się profesjonalnie marketingiem online, a pozycjonowaniem w szczególności, przykładem takiej firmy może być między innymi – brandbay. Jak pokazują badania znaczna większość internautów jeśli poszukują danego produktu lub usługi odwiedza pierwszą dziesiątkę linków podanych im przez wyszukiwarkę, z tego względu będąc w TOP10 firma znacznie zwiększa swoje szanse na pozyskanie klienta. Naturalnie nie zawsze jest to zasadą, zwłaszcza w przypadku branż takich jak hotelarstwo czy fotografia ślubna nawet pozycja w TOP20 może przynieść spodziewane efekty.

Innym powodem, dla którego warto pozycjonować stronę firmową jest wizerunek przedsiębiorstwa. Jak się okazuje internauci są przekonani, że firmy, które znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania, to firmy o ugruntowanej pozycji, rzetelne i wiarygodne. Dlatego też chcąc, aby firma była postrzegana przez użytkowników sieci jako przedsiębiorstwo o ugruntowanej pozycji rynkowej warto zadbać o pozycjonowanie, doda to z pewnością prestiżu i pomoże w kreowaniu wartości marki.

Jednym z najważniejszych powodów, dla których firmy decydują się na pozycjonowanie jest kwestia skali, jak pokazują dane GUS 80% polskich gospodarstw ma dostęp do internetu, korzysta z niego także 93,7% polskich firm, biorąc pod uwagę te dane oczywistym staje się, że chcąc pozyskać klienta należy posiadać własną stronę internetową, jednak samo jej posiadanie w obecnych czasach już nie wystarcza. Konkurencja w wirtualnej rzeczywistości jest coraz większa, dlatego też nie wystarczy mieć stronę, należy także sprawić by była ona widoczna w sieci, a pozycjonowanie jest właśnie sposobem na sprawienie, by użytkownicy internetu zauważyli istnienie danej firmy czy danej strony, dzięki temu szanse, że będą na nią zaglądać czy, że skorzystają z oferty firmy są znacznie wyższe.