Największe zalety posiadania strony na Facebooku

facebook

Posiadanie strony własnej firmy na Facebooku stwarza ogromne możliwości, które jednak nie zawsze są przez przedsiębiorców dostrzegane. Pozornie wydaje się, że media społecznościowe służą tylko i wyłącznie rozrywce, a tymczasem- taka reklama umożliwia szybkie dotarcie do klientów i łatwe nawiązanie z nimi kontaktu.

To jednak tylko część tego, co można w praktyce uzyskać dzięki takiej kampanii- jeśli więc jeszcze nie wiemy, jaki potencjał mają media społecznościowe, a chcielibyśmy dowiedzieć się, jak rozkręcić biznes i zacząć zarabiać więcej- koniecznie powinniśmy poznać zalety takich akcji promocyjnych. Więcej informacji znajdziesz na https://brandbay.pl/kampanie-reklamowe-social-media

Warto jest poznawać rzeczywistych odbiorców

Można się zastanawiać kim są i formułować przekaz w oparciu o te domysły. Tymczasem, prowadzenie fanpage na FB pozwala w praktyce stwierdzić, czy się nie pomyliliśmy. Mamy tutaj do czynienia z realnymi klientami, możemy się ich poradzić, możemy też poprosić o to, aby wyrazili swoją opinię. Mamy znacznie ułatwiony kontakt z klientami, ale też działa to w dwie strony- klienci mają ułatwiony kontakt z nami, jeśli więc coś nie będzie im odpowiadać- zawsze mogą poprzez ten kanał to wyartykułować. Facebook to jednak przede wszystkim bogate źródło informacji o odbiorcach, a informacje te pomagają lepiej zdefiniować naszą grupę docelową. Można to zrobić poprzez informacje o miejscu zamieszkania, zainteresowaniach, płci czy też wieku.

W jaki sposób reklamować się w mediach społecznościowych?

Ten kanał komunikacji na linii firma-klient jest ważny, ale oczywistą kwestią jest to, że celem przedsiębiorców jest przede wszystkim reklama za pośrednictwem mediów społecznościowych. Na Facebooku mamy możliwość promowania postów, a co za tym idzie zwiększania ich zasięgów- tym samym coraz więcej użytkowników może je zobaczyć, zainteresować się nimi, a stąd już prosta droga do skorzystania z oferty firmy. Przedsiębiorstwo ma ogromne możliwości kształtowania w taki sposób swojego wizerunku, jeśli tylko podejdzie do tego profesjonalnie, a emitowane komunikaty będą pod tym kątem spójne i przemyślane. Szczegółowe statystyki pozwalają na bieżąco monitorować zainteresowanie ze strony użytkowników, dlatego też stosunkowo łatwo ocenić, czy to, co robimy ma w ogóle sens. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że reklama na Facebooku nie jest droga, ale wymaga bardzo dużych nakładów czasu. Z tego względu pewnym standardem jest, że prowadzeniem takich kampanii zajmują się wykwalifikowane i doświadczone agencje, które mają wiedzę, ale i całe zaplecze do tego, aby takie kampanie budować od podstaw.

Kampania musi mieć jakieś ramy

Najlepiej od razu założyć jakiś dystans czasowy, określić sobie budżet na ten cel i postawić sobie założenia, a także zdefiniować, co konkretnie chcielibyśmy osiągnąć. Najlepiej, aby cele te były mierzalne, gdyż wówczas bardzo łatwo oszacujemy, czy jesteśmy z takiej formy reklamy zadowoleni. Mając plan działania możemy przystąpić do pracy lub też możemy zdecydować się na poszukiwania agencji, która zrobi to za nas.

Alternatywną formą reklamy może być prowadzenie konta firmowego na twitterze: https://brandbay.pl/twitter-konto-firmowe