Polskie firmy coraz częściej podejmują decyzje o podjęciu działalności za granicą – sposobów, aby to zrobić jest wiele i jak się okazuje nie jest to tylko forma rozwijania firmy dla największych, bowiem we współczesnym świecie założenie firmy za granicą nie wiąże się już z tak wieloma wyzwaniami, jak miało to miejsce niegdyś.
Zagraniczna sieć dystrybutorów
Jedną z form działania na rynkach zagranicznych jest znalezienie partnerów biznesowych, którzy działają w danym kraju i którzy będą zainteresowani rozprowadzaniem produktów firmy na ich rynki macierzyste. Taka współpraca jest o tyle efektywna, że partnerze Ci doskonale znają własne rynki i ich specyfikę, a także lokalne prawo. Problemem może być natomiast znalezienie odpowiednich i odpowiedzialnych partnerów. Jest to natomiast rozwiązanie o tyle korzystne, że towary są produkowane w Polsce, co w porównaniu np. z Europą Zachodnią bywa o wiele tańsze, dzięki czemu towary te mają atrakcyjniejsze ceny.
Założenie własnej działalności za granicą lu otwarcie tam filii
Inną formą ekspansji na rynki zagraniczne jest otworzenie filii lub spółki – córki (a niekiedy przeniesienia działalności do danego kraju). W takim przypadku konieczna jest znajomość prawa oraz przepisów księgowych lub znalezienie biura takiego jak to –http://biuroksiegowewhiszpanii.pl/%EF%BB%BFzalozenie-dzialalnosci-w-hiszpanii/, które prowadzi księgi rachunkowe dla danego kraju, a przy tym obsługuje klientów w języku polskim. Otworzenie takiej działalności w części krajów za granicą jest bardzo korzystne z punktu widzenia podatków i obciążeń nakładanych na przedsiębiorców, które w niektórych krajach są znacznie niższe niż w Polsce. Minusem jest natomiast konieczność poznania danego kraju, specyfiki jego rynku i klientów, aby ustrzec się niepotrzebnych wpadek.
Działalność przez internet
Jeszcze inne polskie firmy mają swoją siedzibę na terenie naszego kraju i tutaj prowadzą główną działalność, jednak oferują produkty i usługi także na rynkach zagranicznych. Takie produkty czy usługi można zamówić przez internet. Następnie w przypadku produktów są one dostarczane poprzez firmy kurierskie i spedycyjne natomiast w przypadku usług, są to najczęściej usługi, które wykonywać można zdalnie.
Polskie firmy znalazły różne sposoby na to, aby znaleźć się ze swoimi usługami i produktami na rynkach zagranicznych, dzięki czemu ich produkty stają się coraz bardziej rozpoznawalne, a same firmy rosną w siłę i mogą się coraz lepiej rozwijać.